Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Η "Αθηνά" σταμάτησε για λίγο στο Σαρωνικό

Δεν είναι ο 'Φοίβος". Είναι το αδελφό του πλοίο που ήρθε  για λίγο τότε.... το μακρινό 2004  στην Ελλάδα από την Ισπανία. Η σύμπραξη Λεφάκη - Αγαπητού ήθελε  τη δυναμική εμφάνιση αυτών των δύο πλοίων στις γραμμές  του Αργοσαρωνικού , με τα ονόματα των δύο μασκότ  των Ολυμπιακών Αγώνων, του Φοίβου και της Αθηνάς.
   Με  τη διαφορά  ότι ο "Φοίβος" παρέμεινε στη γραμμή από τότε ενώ η "Αθηνά"  κάθησε για λίγο και μετά ξενιτεύτηκε.
   Παραθέτουμε  στη συνέχεια  το αφιέρωμα  του μαθητή Γιώργου Γιαννούλη που ο ίδιος μας έστειλε από  το δικό του blog, e- karavolatres.blogspot.com.


Το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΘΗΝΑ ναυπηγήθηκε το 1980 στην πόλη Vigo της Ισπανίας στα ναυπηγεία Hijos de Barreras S.A. με το όνομα "BAHIA DE CEUTA". Έχει μήκος 99,5 m. , πλάτος 17 m. και βάθος 4,10 m. Ταξίδεψε στην Ισπανία μέχρι το 2001. Έμεινε παροπλισμένο για 3 χρόνια μέχρι το 2004 όπου αγοράστηκε από τον Κώστα Αγαπητό για λογαριασμό της NOVA FERRIES. Αφού μετασκευάστηκε εκτενώς για ένα έτος, μετονομάστηκε σε "ΑΘΗΝΑ" και ξεκίνησε την πορεία του στις γραμμές του Αργοσαρωνικού το Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2005. Επειδή είχε 30 καμπίνες σε αντίθεση με το  αδελφό πλοίο "ΦΟΙΒΟΣ", όταν ήρθε στην Ελλάδα προοριζόταν για κάποια γραμμή του Αιγαίου. Τον Φεβρουάριο του 2006 σταμάτησε τα δρομολόγιά του στον Αργοσαρωνικό και πήγε να αντικαταστήσει το Ε/Γ-Ο/Γ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ στη γραμμή των Κυθήρων, για όσο αυτό θα έκανε την ετήσια επισκευή του. Το Μάρτιο του ίδιου έτους ανακοινώθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρία η ξαφνική πώλησή του στις Αζόρες και συγκεκριμένα στην ακτοπλοϊκή εταιρία "TRANSMACOR". Αφού έγινε η κατάλληλη προετοιμασία στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας αναχώρησε για τελευταία φορά από την Ελλάδα στις 14 Απριλίου 2006 με το όνομα "ILHA AZUL". Τον Ιούνιο του 2009 ανακοινώθηκε από την εταιρία του η πώλησή του. Υπήρξε ενδιαφέρον από την ελληνική εταιρία "THASSOS FERRIES". Όμως τελικά η αγορά δεν καρποφόρησε αφού οι νέοι του αγοραστές το ήθελαν το καλοκαίρι αλλά η εταιρία του ήθελε να το παραδόσει τον Σεπτέμβριο. Έτσι πουλήθηκε σε μια πορτογαλική εταιρία και μετονομάστηκε σε "NOSSA SENHORA GRACA"(Παναγία της Χάριτος). Τον Απρίλιο του 2012 παροπλίστηκε στο λιμάνι της Λιβερίας λόγω οικονομικών προβλημάτων τα οποία δεν έχουν ξεπεραστεί μέχρι σήμερα όπου επικρατεί η ίδια κατάσταση.